Bu şaşırtıcı araştırmayı yapan İsveçli araştırmacılar, basına yaptıkları açıklamada, dikkat problemi olan çocuklar için belirgin miktar gürültülü bir ortam oluşturulduğunda, bunun onların konsantrasyonlarını arttırdığını ve daha başarılı olduklarını aktardılar.
Linne Üniversitesi ile Stockholm Üniversitesi görevlilerinin ortaklaşa gerçekleştirdiği bu araştırmanın, Norveç'in Songdals bölgesindeki bir okulda uzun dönemde yapılan bir deneyler bütününde ortaya çıktığı bildirildi.
Teker teker bütün çocukların hem sesli, hem de sessiz ortamlardaki teste tabi tutulduğu bu çalışmada; CD çalarda 12 değişik cümleler kuruldu ve bunları hatırlanmaları istendi. Bu cümleler hem sesli hem de sessiz ortamlarda dinletildiğinde, çocukların sesli ortamlarda cümleleri daha iyi algıladığı tespit edildi.
Bu araştırmayla, artık sınıflarda 'sessiz ol' metodunun tarihe karışacağını söyleyen İsveçli araştırmacılar, beyin hücrelerinin öğrenme esnasında yeteri derecede uyarılmaya ihtiyacı olduğunu, ortama biraz gürültü eklendiği zaman beyin hücreleri arasındaki irtibatın kolaylaştığını, dolayısıyla da konsantrasyonun arttığını dile getirdiler.
Araştırmacılar, konsantrasyon problemi olan ve özellikle de ADHD rahatsızlığı olan çocuklarda daha az sinyal maddesi olduğundan bu yöntemin faydalı olacağına vurgu yaptılar.
İSVEÇ'TEKİ OKULLAR BİRAZ DAHA GÜRÜLTÜLÜ OLACAK
Araştırmayı Linne Üniversitesi ile Stockholm Üniversitesi ortaklaşa gerçekleştirirken, araştırma projesi içinde yer alan araştırma görevlileri Göran Söderlund ve Sverker Siksturum, "Arkada yüksek sesli gürültü başarıyı artıracak. Bundan böyle de artık İsveçli okulların sınıflarında gürültü seviyesini biraz arttırmalı." dediler.
Araştırmanın çok ilginç olduğunun altını çizen Söderlund, bugünkü İsveç okullarında ve dünyada en iyi eğitim havasını oluşturabilmek için sınıfların sessiz tutulmasına çalışıldığını; fakat öğretmenlerin bunun tam tersini yapması gerektiğini kaydetti.
Söderlund, "Çünkü bu durum özellikle konsantrasyon problemi yaşayan çocuklara yardımcı olacaktır. diye ekledi.