Eğitmenim
Eğitimde ikili bir yapıya geçiliyor Popupb
Eğitmenim
Eğitimde ikili bir yapıya geçiliyor Popupb
Eğitmenim
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Öğreniyoruz, Öğretiyoruz, Paylaşıyoruz ve KAZANIYORUZ...
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Eğitimde ikili bir yapıya geçiliyor

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
HeiLmasTer®
Admin
 Admin
HeiLmasTer®


Mesaj Sayısı : 44
Kayıt tarihi : 16/10/10
Yaş : 29
Nerden : Welligton/Yeni Zelanda

Eğitimde ikili bir yapıya geçiliyor Empty
MesajKonu: Eğitimde ikili bir yapıya geçiliyor   Eğitimde ikili bir yapıya geçiliyor Icon_minitimeC.tesi Ekim 16, 2010 1:31 am

Çubukçu, Kayseri Valisi Mevlüt Bilici'yi ziyaretinde gazetecilere yaptığı açıklamada, Türkiye'nin her yerinde eğitim alanında değerlendirme toplantıları yaptıklarını, sorunları yerinde tespit etmek ve yapılması gerekenleri ortaya koymak açısından şehirlerin eğitimiyle ilgili fotoğrafını çektiklerini ifade etti.

Bu toplantıların aslında sorunlara Ankara'dan değil, yerinde bakmak anlayışının bir tezahürü olduğunu dile getiren Çubukçu, ortaöğretimde yeniden yapılanma sürecini başlattıklarını hatırlattı.

Yeniden yapılanma kapsamında akademik başarısı daha yüksek olan ve yükseköğrenime geçişte daha başarılı olan Anadolu Liselerinin eğitimdeki sayısını ve genel ortaöğrenim içindeki payını artırmayı planladıklarını bildiren Çubukçu, 4-5 yıl içinde tüm genel liseleri Anadolu Lisesine dönüştürmek ve ihtiyaç doğrultusunda mesleki ortaöğretimini yeniden yapılandırmak amacında olduklarını kaydetti.

Mesleki eğitim alanında da yapılanma çalışmalarının sürdüğünü dile getiren Çubukçu, şunları söyledi:

''Tüm dünyada olduğu gibi, okul çeşitliliği yerine program çeşitliliğini baz alan ikili bir yapıya geçiyoruz. Son 4-5 yıldır yürüttüğümüz mesleki eğitimin tekrar yapılandırılması neticesinde 180'e yakın alanda meslek eğitimi veriyoruz. Meslek eğitiminde Türkiye'nin çok kötü olduğu ve sanayinin ara eleman ihtiyacının karşılanmadığı, eğitimin de bu ihtiyaçlar doğrultusunda yapılmadığı konusunda itirazlar, kalıplaşmış ön yargılardan ibaret. Buna ilişkin yapılanmamızı tamamladık. Ama mesleki teknik eğitim sadece devletin rol alacağı bir sistem değil. İstihdamı artırmak maksatlı sanayi ve özel sektörün işbirliğiyle yürütülmesi gereken bir süreç. Şunu sevinerek söyleyebilirim ki; mesleki eğitimden mezun olan gençlerimizin yaklaşık yüzde 93'ü istihdama katılıyor. Yani bugün halen mesleki eğitim düşündüğümüz kadar cazip. Gençlerimizin artık iki alanda yönlendirilmesi gerekiyor. Birincisi, yükseköğrenime devam için akademik başarısı yüksek okullar ve ikincisi mesleki eğitim.''

-''ÖĞRENCİ, BÖLÜM DEĞİŞİKLİĞİ YAPABİLMELİ''-

Mesleki eğitime yönelik seçimin düşük olmasının bazı nedenleri olduğunu, özellikle mesleki eğitim görenlere yükseköğrenime geçişte uygulanan olumsuz puan sisteminin bu durumda etkili olduğunu belirten Çubukçu, bu sorunun zaman içinde tamamen aşılacağını düşündüklerini ifade etti.

Geçen yıl itibariyle Yükseköğrenime Giriş Sınavında alanların kaldırıldığını anımsatan Bakan Çubukçu, sözlerini şöyle tamamladı:

''Yükseköğrenim görmek isteyen her öğrenci, eşit şartlarda yapılan sınavda istediği bölüme yerleşebilmeli, hatta bölüm değiştirebilmeli. Artık dünyada özellikle meslek seçimine yönlendirmelerin üniversitelerin 2., 3. sınıfında başladığını veya yükseköğrenimden sonra, alan bazlı eğitimin devam ettiğini düşünürsek, erken yaşta çocukların belli alanlara yönelik tercihlerini kısıtlayıcı bir unsur olarak kullanmamız doğru değil. Yeni dönemde ortaöğretimde, alanları kaldırdık. Dolayısıyla ortaöğrenimde her genç yükseköğrenime geçişte herhangi bir alan sınırlamasıyla bağlı olmayacak. Ortak derslerini görecekler ve ilave fark derslerini görenler de bu anlamda farklı bölümlerde sınavlara girebilecekler.''
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Eğitimde ikili bir yapıya geçiliyor
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Eğitmenim :: Eğitim & Kariyer & Kişisel Gelişim :: Eğitim ve Öğretim Dünyasından Haberler-
Buraya geçin: